SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
SKÖVDE HF
MITT SKÖVDE, MITT LAG, MITT HJÄRTA
F 2010

Välkommen till F2010
Lagfoto: F2010

Välkomna till vår lagsida!

 

 

Träningstider försäsong 2025 (V33-39)

  • Måndag 1900-2030 Idrottshallen
  • Tisdag 1930-2030 Arena Skövde GYM
  • Onsdag 1730-1900 Idrottshallen
  • Fredag 1900-2030 Idrottshallen

Vi startar alltid med gummiband så ha med dem, vattenflaska och något att äta efter träningen.

 

Träningstider  2025/2026 (from v40)

  • Måndag 1900-2030 Arena B
  • Tisdag 11730-1930 Kavelbro GYM
  • Onsdag 1900-2030 Arena A
  • Torsdag 2030-2200 Idrottshallen

 

Inför nästa veckas inventering
2025-08-20 16:32

Hallå

 

Nästa vecka är det inventering i Växthuset som vi har kallat till.

Vår plan var att 3-5 föräldrar skulle stötta tjejerna och ledarna de tillfällen vi avsatt för detta (mån-ons). 

Men vi har tänkt om nu då ni föräldrar har fullt upp med Annliz Cup!

 

Vi kommer istället att ställa tisdagens fysträning och gemensamt med hela laget inventera på tisdagen för att hinna med det vi har tagit åt oss.

 

Detta innebär att de som är kallade på måndag och onsdag  fortsatt skall inventera enligt kallelse, de tjejerna har två inventeringstillfällen nästa vecka. Onsdagen är dock ett reservtillfälle om vi inte hinner på tisdagen.

 

Vi kommer att ha andra uppgifter under året som golvtorkning mm så antalet arbetspass kommer att jämna ut sig under året.

 

Allt gott

 

//Ledarna

Föräldramöte 11/9 Skövde HF F15
2025-08-18 20:01

Goddag

Torsdagen 11/9 kl 1930-2100 är ni välkomna på föräldramöte/information avseende säsongen 25/26. Mötet sker i Idrottshallen VIP

Förhoppningen är att skicka ut agenda innan mötet med lite uppgifter som behöver lösas.

Väl mött 

 

//Ledarna

Klädprovning hösten 2025
2025-08-18 15:13
Klädprovning hösten 2025

Hallå

Torsdag den 28 augusti klockan 16:00 – 18:30 är ni välkomna till Intersport Stallsiken för utprovning av medlemskollektionen. Under tiden för klädprovningen så har alla medlemmar 25% på övriga sortimentet i butiken. (Se bifogad bild)

Beställning och betalning sker via webshopen genom länken: https://team.intersport.se/skovde-hf.

 

Väl mött

 

//Ledarna

 

Information om säsongen 2025/2026
2025-05-04 11:24

Goddag i stugorna!

Nu är det dags att starta handbollssäsongen 2025/2026!
Nedan följer lite information om sommarträning, serier, cuper och USM under 25/26.

Vi kommer att inleda hösten med ett föräldramöte likt tidigare då vi förhoppningsvis har mer information avseende nedan, vi återkommer med tid för detta.

 

Vi har nu gått från F14 och B-flickor till F15 och A-flickor. Det gör att vi under kommande säsong i serier, cuper och USM spelar mot både flickor födda 2010 och 2009.

Detta blir förmodligen sista året vi får träna/leda tjejerna i den konstellation vi haft de senaste åren. Vi har eventuella förändringar redan i år men återkommer när vi vet hur ledarstaben ser ut inför säsongen.

 

Sommarträning

Vi börjar med sommarträning i nästa vecka på onsdagar 1600-1730 i Idrottshallen och fredagar 1600-1730 i Arenan.

Maa armaturbyte i idrottshallen och olika event i arenan kommer vi att behöva vara lite flexibla i vår sommarträning både avseende plats och tider, så håll utkik i kalendern och i supertext.

 

I år kommer vi ha ett samarbete med HK Country 2010 under sommarträningen så vissa träningar sker ihop med dem, antingen på vår tid eller på deras träningstid. Håll utkik i kalender och supertext.

 

Seriespel 25/26

Vi har anmält två lag till till seriespel, F15 nivå 1 och F16 nivå 2. Detta för att barnen skall kunna motstånd på rätt nivå enligt Skövde HFs röda tråd och förbundets styrningar.

Vi återkommer när vi erhåller spelschema efter sommaren.

 

Cuper

 

Vi har för avsikt att spela följande cuper under kommande säsong:

 

När det gäller AnnlizCup så har vi ett stort ansvar då det är den turnering som klubben anordnar och ger stor ekonomisk vinst till klubben, här behöver vi alla hjälpas åt.
Dennis har jagat lag under våren (då det är en inbjudningsturnering) och vi börjar få ett bra startfält.
Martina är bemanningsansvarig och kommer att delge schema efter att vi erhållit våra pass.
Dennis är även förläggningsansvarig då vi inte fick någon frivillig.
Vi spelar med ett lag under AnnlizCup.

 

När det kommer till Skadevi cup har vi även här ett ansvar då det finns ett samarbete mellan IFK och SHF, vi kommer att erhålla arbetspass av IFK och sedan får vi anmälningsavgifterna i betalning, ca 6000kr då vi spelar med två lag i Skadevi.

 

I Lundaspelen kommer vi försöka spela med två lag, minibussar är bokade och vi genomför den likt 2023 och 2024.

 

När det kommer till avslutningscup jobbar vi på vilka förutsättningar vi har för de olika alternativen och återkommer så snart vi vet, men vi hoppas att vi kan åka på en cup i Europa. Det är förenat med vissa kostnader vilket vi ser att vi skall gå ut med tidigt så att man kan planera inför detta men även sälja/jobba ihop en bra lagkassa.

 

USM 25/26

 

Kommande säsong spelar vi som sagt i A-flicks nivån mot tjejer födda 2009 och 2010. Vi har bara möjlighet att ställa upp med ett lag enligt Skövde HF:s röda tråd (ett -09 lag ett-10 lag). Vi är under 25/26 bara garanterade två steg i USM, därefter är det utslagning.

 

Tider för USM:

  • Steg 1: 4-5/10
  • Steg 2: 29-30/11
  • Steg 3: 17-18/11
  • Steg 4: 14-15/3
  • Finalsteg 8-10/5

 

 

 

Allt gott

//Ledarna

 

AnnlizCup och USM steg 4A hemma
2025-02-21 16:47

Goddag

 

Nedan följer information avseende AnnlizCup och USM steg 4A (Lag1) som vi fått förmånen att genomföra hemma. Läs igenom och anmäl er till de arbetsuppgifter som följer :-)

 

AnnlizCup

I veckan genomfördes ett första möte avseende AnnlizCup. Med största sannolikhet genomförs cupen fredag till söndag vecka 34, 22-24 augusti.

Tillse att boka upp den helgen redan nu då vi likt förra året kommer att ha omfattande uppgifter i och runt cupen som SkövdeHF arrangerar. Intäkterna från cupen är en viktig del i klubbens ekonomi och vårt engagemang är avgörande.

Vi har fått tre specifika uppdrag som vi behöver tillsätta snarast:

  • Lagansvarig (bjuder in andra lag) - Dennis
  • Bemanningsansvarig - Martina
  • Skolansvarig (motsv gruppchef för alla skolvärdar) - VAKANT
    Här behöver jag ett namn senast nästa fredag, jag kan utveckla vad som ingår om ni ringer. Får vi inget namn fördelas denna uppgift likt övriga pass fast långt innan.

Martina eller jag återkommer när vi närmar oss avseende vilka pass man har att tillsätta.

 

USM steg 4A (Lag 1)

Vi har fått förmånen att arrangera USM steg 4A hemma 22-23 mars! Detta innebär att vi behöver stöd i planering och genomförande av cupen. Alla föräldrar i Lag 1 kommer att behöva ta ett antal pass den helgen så boka upp helgen redan nu.

Jag är iväg med Lag 2 i Kristianstad så Andreas kommer att vara kontaktperson för arrangemanget med stöd av mig. 

Här behövs minst en helst flera föräldrar som kan stötta med planering (beställningar, schema osv) INNAN cupen. Tag kontakt med Andreas om du kan tänka dig att hjälpa till.

Vi återkommer med uppgifter och vidare planering.

 

Vi frågor eller positiv rapportering tveka inte att kontakta mig

//Dennis

 
HUVUDSPONSORER