SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
SKÖVDE HF
MITT SKÖVDE, MITT LAG, MITT HJÄRTA
F 2010

Välkommen till F2010
Lagfoto: F2010

Välkomna till vår lagsida!

 

Träningstider  2025/2026 

  • Måndag 1900-2030 Arena B
  • Tisdag 1915-2030 Arena SkövdeGYM
  • Onsdag 1900-2030 Arena A
  • Torsdag 1930-2130 Idrottshallen
    • 1930-2030 ute, 2030-2130 inne.

Vi startar alltid med gummiband så ha med dem, vattenflaska och något att äta efter träningen.

Lundaspelen och Prague handball cup
2025-10-22 08:14

Goddag

Nedan följer betalningsanvisning inför Lundaspelen samt inbjudan till planering av Pragus handball cup

 

Lundaspelen

I år åker vi med två lag till Lundaspelen.
Vi åker den 26/12 i 4 minibussar och bor på skola. Hemfärd sker den 30/12 efter att vi spelat finalen! :-)

Lagkassan står för lagavgift, transporter och ledaravgifter, spelarna betalar det egna deltagarkortet om 2300Kr.

Inbetalnig av 2300kr skall ske till lagkonto (Swedbank 82990-9237516977) senast onsdag 29/10, så att vi hinner betala till cupen innan 31/10.

Märk betalningen med LS Förnamn ex "LS Dennis"

 

Prag

Jag har nu fått prislistor för cupdeltagande i Prag, kvarstår gör kostnader för transport och mat ToR.

Jag tänker att de som vill och kan engagera sig i en liten "Cup grupp" ses på måndag 27/10 kl 1830 i samlingssalen på Arenan för en uppstart där jag går igenom nu kända förutsättningar och vår plan som ledare samt att vi kan fördela lite uppgifter.

Vi kommer behöva stöd med någon som ansvarar för att ansvara för föräldrars möjlighet och bokning av resa och boende samt insamling av pengar (allas ansvar iof)

Men det kan ju vara så att blir vi några kan vi ju dela upp ansvaret mellan oss.

 

Allt gott

 

//Dennis

 

Domaruppdrag
2025-10-10 08:24

Godmorgon

 

I helgen drar vi igång med våra första domaruppdrag.
Denna information riktar sig främst till spelarna. 

 

Att tänka på:

  • Håll koll på dina uppdrag antingen i cleverservice eller i vårt dokument, jag informerar om när det uppdateras
  • Kom i tid, minst 20 min innan match
  • Prata med ledare ur Skövde HF samt matchvärd på plats
  • Dommartröja finns i Idrottshallen, ledare på plats hjälper er. 
    • Dömer ni någon annan stans än idrottshallen behöver ni låna tröja i IH innan, glöm inte att lämna tillbaka direkt
    • Finns det inga domartröjor kan ni i värsta fall dömma i svarta, neutrala tröjor
  • Visselpipa och kort finns att låna i väldigt liten utsträckning i IH. Ha gärna egna ur hygiensynpunkt
  • Vi ledare kan tyvärr inte närvara vid  domaruppdrag, känner du dig osäker så ta med din förälder. 
    • Men tänk på att du alltid kan få stöd av Skövde HF ledare och matchvärd på plats

 

Men framförallt, va bestämda och grymma, det är ni alltid! 

 

Ha så kul med era domaruppdrag.

 

Vid frågor rörande domaruppdrag kontakta Miro eller Dennis

 

//Ledarna

Förhandsrapportera närvaro
2025-10-08 16:41

Hallå
För att underlätta laguttagningar och undvika att kalla spelare som redan har andra åtaganden/planer när vi har match så finns det en bra funktion i SportAdmin som innebär att man kan förhandsrapportera. 
Då ser vi ledare det så kan vi ta ut lag efter det och fördela matcher lättare. 

I bifogad YouTube länk ser ni hur man gör via telefonen. 

 

Film: Förhandsrapportera närvaro


Allt gott

Säsongsuppstart 25/26
2025-10-03 09:37

Hej föräldrar och spelare

 

Vi har nu startat upp säsongen med full kraft. I början av en säsong är det alltid lite rörigt och mycket information avseende träningar, serier, domare, USM och cuper.

 

Jag skall försöka sammanfatta vad vi står nu och vad som kan komma framöver.

Det blev lite mastigare än vad jag tänkt men jag hoppas ni orkar läsa allt :-)

 

Serier

I den ena av våra serier har tre (!) lag dragit sig ur vilket innebär att vi bara får 14 matcher i den serien. HF Väst har ställt frågan till alla kvarvarande lag om vi önskar att vi går från dubbelmöte till trippelmöte vilket vi ställer oss positiva till. Detta innebär att hela serien lottas om och vi får nya speldatum, borta och hemma.

 

Det är positivt med fler matcher men det kan bli lite stökigt då det är ont om klisterhallar i Väst och nu skall det "klämmas in" några matcher till.

 

Vi som lag är mycket glada över de 10 spelare som kom med till Sverigecupen (SC), grattis! Men kan samtidigt konstatera att det inte bara är spelskicklighet som ligger till grund för uttagningarna utan även en bredd från andra klubbar. Vi jobbar vidare som ETT LAG i med och motgång!

Även SC innebär att vi behöver genomföra flera matchflyttar i ett redan späckat schema.

 

Utfallet av USM i helgen (om vi kommer till steg 2 eller 3) påverkar tillgängliga speltider för hela HF Väst.

 

Så när det gäller serien så står vi inför flertalet matchflyttar och förhoppningsvis fler matcher, håll utkik.

 

Domaruppdrag

När det gäller domaruppdrag så dömer vi F12 i år men hjälper även F14, då de är få spelare,  att döma F11.

Vi har egna seriematcher vid i stort sett alla tillfällen vi har domaruppdrag vilket gör att det blir lite pusslande så att vi ex inte har två målvakter iväg och dömer samtidigt som vi har match och en synk mot antalet matcher i serien.

 

 Vi gjorde ett schema där alla tjejer fick matcher men av olika anledningar ändrades vilka matcher vi skall stötta F14 med. I samband med detta kom även budet om eventuella trippelmöte i serien och uttagningar till SC vilket har kastat om förutsättningarna för domaruppdragen.

 

Detta innebär att alla tjejer inte har fått domaruppdrag just nu!

De som har domaruppdrag är inlagda i vårt domarsystem, Cleverservice
Jag lägger upp det nu gällande schemat under dokument för överblick.

 

När vi fått klarhet i hur serierna ser ut och utfallet av USM kommer vi att göra en översyn av domaruppdragen så att alla spelare får ungefär lika många matcher.

 

Cuper

Vi har börjat jobba lite mer intensivt med  avslutningscup i Prag genom att tanka av erfarenheter från Country, varit i kontakt med Olka sportresor samt Prague Handball Cup. Vi tittar även på hur vi skall transportera oss till Prag med buss.

 

Här är erfarenheterna:

  1. vi behöver samla in mycket pengar
  2. vi behöver ha en arbetsgrupp med någon/några föräldrar för att mäkta med arbetet inför och under cupen.

Jag kallar till möte med de som vill hjälpa till efter att cupen släppt priser och bokningar i mitten av oktober.

 

När det gäller arbetspass under Skadevi har vi fått lite nya förutsättningar från IFK. Jag kommer att meddela Thomas och Andreas när ni kan kontakta ansvarig i Skövde HF för underlag.

 

Kiosk vi A-lagsmatcher

Vi skall bemanna kiosk/entré vid A-lagsmatcher med tre personer vid två tillfällen under grundserien, 7/10 och 22/1.

De tre som skall bemanna skall vara på plats en timme innan.

Det är ju en bra möjlighet att se en elitmatch gratis! Några hugade till nästa vecka? (först till kvarn….)

 

Träningar

Vi får avbokningar och schemaändringar av olika anledningar under säsongen. Planen är att hålla månadsmöten med ledarna och se över hur kommande månad ser och se kommunicera ut detta likt förra veckan.

 

Sammanfattning

Sammanfattningsvis så rör det lite på sig i serierna där det finns flera beroenden till halltider, USM, SC och domaruppdrag. När det gäller cuper så kommer vi starta upp arbetet med dem under oktober.

 

Vi sitter lugnt i båten än så länge och återkommer när vi vet mer, tack för er förståelse och stöd!

 

//Ledarna

Garderobsbemanning hösten 2025
2025-09-11 17:32

Goddag

Under våra dokument och 2025-2026 ligger nu ett schema för bemanningen av garderoben i höst.

 

Instruktioner enligt nedan men även i dokumentet:

På Teatern är det ok att tjejerna också hjälper till, tillsammans med oss vuxna. På Valhalla får tjejerna inte hjälpa oss. 
Smsa vilket/vilka av arrangemangen som ni är intresserade av så sammanställer vi allt och återkommer till er.
OBS att första datumet är inom en väldigt snar framtid 

 

Med Vänliga Hälsningar    
Karin Salomonsson   0739-315363
Ann-Louise Hjalmarsson   0703-632068
     

Tack för allt arbete ni gör för att tjejerna skall få möjlighet att åka på cup mm

 

//Ledarna

HUVUDSPONSORER