Hej alla!
Nu har snart hela höstsäsongen gått och vilken rolig höst vi har haft. Vi ledare ser en enorm utveckling hos tjejerna och det ska bli superskoj att följa deras utveckling i framtiden!
Vi tänkte sammanställa lite info om sista veckorna innan jul, om våren samt svar på om frågor som dykt upp.
Detta gäller innan jul:
8/12 Match för tre lag i Mariestad och träning för övriga. Se kallelser i SportAdmin.
10/12 Träning
15/12 Träning. Sista dagen för BingoLotto-försäljning
17/12 Julavslutning - Sista träningen för året. BingoLotter delas ut (finns även hos Jothanna måndag kväll 16/12)
19/12 Inspring A-lagsmatch Skövde Hf-Höör. Kallelse kommer i Sportadmin.
30/12 A-lagsmatch Derby Skövde HF-Skara i Arenan (några ska hjälpa till i kiosken, se utskick i WhatsApp).
Uppstart:
5/12 Uppstart efter juluppehållet.
Info om vårens helplansspel:
Till våren kommer vi inte spela sammandrag längre, utan kommer åka på matchspel med en match/tillfälle. Följande gäller:
- Matchtid 2 x 20
- Fem utespelare + målvakt (ingen linjespelare)
- Vi kommer börja med positioner där alla ska testa olika positioner
- Mer uppstyrt försvarsspel, men fortfarande offensivt tänk
- Vanliga handbollsregler gäller
Vi återkommer med datum längre fram. De tillfällen vi har hand om matcherna kommer vi även behöva hjälp med sekretariat (endast tidtagning).
Allmän info:
Det har tillkommit många nya i laget och dykt upp flera frågor gällande medlemskap, försäljning och antaganden, så här kommer en sammanfattning gällande detta från klubbens hemsida:
Som spelare i Skövde HF har du dessa skyldigheter utöver att betala dina avgifter:
• Sälja Rödvita rabatthäftet två ggr per säsong.
• Sälja hushåll och toalettpapper tre gånger per säsong.
• Hjälpa till vid elitlagets matcher.
• Hjälpa till vid arrangerandet av Skadevi Cup
• Hjälpa till vid arrangerandet av Annliz Cup.
• Hjälpa till vid din dotters lags hemmamatcher och skjutsa vid bortamatcher.
Förälder eller annan anhörig är skyldig att stötta sitt barn med dessa uppdrag.
Medlemskapets innehåll för aktiva medlemmar:
• Fri entré till alla grundseriematcher samt ev. kval- & slutspelsmatcher
• Träning 1–6 ggr per vecka i ca 40 veckor (Gäller spelare)
• Delta i seriespel från 10 års ålder (Gäller spelare)
• Ta del av rabatter på Umbro-produkter och andra produkter (Intersport)
• Försäkrad hos Gjensidige under träningar och matcher
• Försäljningsaktiviteter genom klubben ger provision till lagkassan
Vad medlemsavgiften bidrar till:
• Hallhyror
• Licenser och försäkringar
• Träningsutrustning, Matchställ och annat material
• Ersättning till och utbildning av tränare och ledare
• Kansli och klubblokal (administration och möteslokaler)
• Tävlingskostnader för tävlingsspel (anmälan, domare och funktionärsutbildning)
• SportAdmin administrationsapp samt hemsida för föreningen
Frågor gällande medlemskap samt åtaganden hänvisar vi till föreningen. Vid föräldramötet var "nya styrelsen" på plats och informerade om att de ska se över försäljning mm inför nästa höst. De ville gärna ha in era tankar och idéer så tveka inte att höra av er till dom!
Slutligen några tankar från oss ledare:
Att ha barn i en elitförening eller större förening medför även andra uppdrag utanför att skjutsa sitt barn till träningar och matcher. En del saker är enklare uppgifter såsom kiosk, men vi kommer exempelvis nästa år få pass att hjälpa IFK med bemanning på Skadevi cup (ett samarbete mot anmälningsavgiften). Det kan vara allt från att ta emot lag på skolor, sova på skolan, matservering eller kiosk. Vi vet ännu inte vad vi får för pass eller hur många. Våra lagföräldrar gör sitt bästa för att dela upp uppgifterna på bästa sätt och det är viktigt att alla förstår att det kommer komma sådana antaganden i framtiden. Kan man inte får man bara byta med någon. Det handlar inte om vem som gör vad utan att alla ställer upp, vi är många föräldrar så arbetsbelastningen blir inte stor på en hel säsong. Detta är en del av föreningslivet ❤️🤍
// Ledarna F2015 ❤️🤍