VI ska anordna USM steg 3. Vi behöver en föräldragrupp som håller i detta. Meddela om ni vill ingå i en grupp som ansvarar för arrangemanget. Nedan är ett brev från Svenska, fler dokument gällande USM hittar ni under fliken dokument på vår hemsida.
Hej,
Du har fått detta brev eftersom du står som kontaktperson för en förening som är utsedd till arrangör i USM F16 Steg 3.
Din förening kommer att arrangera ett av de kommande steg 3-spelen. Gruppindelningen finns publicerad på vår webbplats och matcherna finns även tillgängliga i Profixio. Vänligen logga in och börja se över tidsättning av matcherna.
Ni bör inom kort upprätta kontakt med lagen som ska spela i er grupp för att skicka inbjudan samt diskutera eventuella särskilda förutsättningar för lagens framresa. Tänk på att ta hänsyn till den kommande julledigheten i er planering.
USM F16 Steg 3 kommer spelas med sexlagsgrupper. De har ett speciellt upplägg som finns bifogat som separat fil. Vänligen sprid filen till deltagande lag och er arrangörsgrupp så att alla vet vad som väntar. Informationen kommer även publiceras på vår hemsida.
Följande information om krav på arrangörer finns i USM:s tävlingsreglemente:
En vecka efter publicerad gruppindelning ska matcherna ha tidsatts enligt rådande rutin. Om detta inte är möjligt ska lokalt SDF kontaktas.
Senast två veckor innan arrangemanget ska följande uppgifter skickas ut till de gästande föreningarna:
- Spelprogram samt spelhall (matchläggning ska göras i Profixio)
- Arrangerande förenings kontaktperson och telefonnummer
- Arrangerande förenings tävlingsansvarige och telefonnummer
- Telefonnummer och adress till hallen
- Informera om övernattningsmöjligheter (hårdförläggning, vandrarhem, hotell)
- Tips om lämpliga matställen samt kostnader
- Kostnader för eventuella gästkort om arrangören kan erbjuda detta
Inför arrangemanget ska arrangerande förening:
- Kontakta SDF:et för tillsättning av domare och funktionärer enligt SDF:ets rutiner.
- Kontakta SDF:et för tillsättning av funktionärer i de steg där så krävs.
- Utse en arrangemangsansvarig som kan nås på mobiltelefon under tävlingshelgen.
- Utse en lokal tävlingsledare som under arrangemanget kontaktar SHF:s jourhavande tävlingsansvarige vid eventuella protestärenden (endast i U16. och U18-klasserna).
- Tillsätta en speaker till matcherna, som utöver att presentera laguppställningar, målgörare, med mera, även ska profilera tävlingens huvudsponsor/-er.
- Göra ett enkelt matchprogram med laguppställningar, matchtider samt annonsplats för tävlingens huvudsponsor. Mallar finns på SHF:s webbplats.
Under arrangemanget ska arrangerande förening:
- Tillämpa fri entré vid arrangemanget.
- Påminna deltagande lag om att visa upp adekvat tränarlicens samt notera detta i matchprotokollen.
- Ge publiken den aktuella matchställningen på upprättad resultattavla.
- Säkerställ att matchresultaten har registrerats i resultatportalen (att resultat syns i den publika visningen).
- Utse matchens MVP i respektive lag i varje match, beställning av tröjor kan göras via SHF:s webbplats. Vem som fick pris ska annonseras av speakern och delas ut av arrangören i anslutning till matchen.
- Vid protester (gäller i U16 och U18), notera när avsikt att protestera lämnats in samt per telefon kontakta SHF:s jourhavande tävlingsansvarige och meddela att protest är inlämnad.
- Säkerställa att resultat av matcher i USM publicerats i SHF:s resultatportal. Om resultat saknas ska arrangerande förening kontakta SHF:s jourhavande tävlingsansvarige omgående.
Efter arrangemanget ska arrangerande förening:
- Sammanställ domarkostnaderna och fakturera de i steget inblandade lagen (arvoden och kostnader för resor). Detta är inte samma sak som den centrala kostnadsfördelningen. Se bilaga 2 för mer information.
Mer information ni som arrangör kan ha nytta av finns på följande länk: https://www.svenskhandboll.se/handboll-i-sverige/usm-2023-2024/till-dig-som-arrangor
Bifogar även två informationsblad från NEH om deras erbjudanden om profilkläder för USM.
Hör av er vid frågor!
Med vänliga hälsningar,
Amanda Törner
Tävlingskonsulent
08-699 63 39
0722-34 46 19